Motto:
În şcoala de azi, ca şi în şcoala de
mâine ,,Orice educaţie trebuie să fie
autoeducaţie. Adultul, educatorul, trebuie să sprijine acest proces de
desăvârşire a copilului prin liberă manifestare a sa’’. ( Constantin Narly)
Conform
extrasului din Ordinul de Ministru nr. 4292/24.05.2011 cu privire la structura
anului şcolar 2011 – 2012, săptămâna 2-6 aprilie 2012 a fost dedicată
activităților educative extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului
numit ”Școala altfel”.
În această săptămână nu s-au organizeazat cursuri conform orarului obișnuit al unității noastre, iar programul ”Școala altfel” s-a desfășurat în conformitate cu un orar special.
În această săptămână nu s-au organizeazat cursuri conform orarului obișnuit al unității noastre, iar programul ”Școala altfel” s-a desfășurat în conformitate cu un orar special.
În săptămâna
2-6 aprilie 2012, şcoala a fost mai atractivă, mai ALTFEL și a fost dedicată
activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare.
Scopul acestui program a fost implicarea tuturor elevilor şi a cadrelor didactice in activităti care să răspundă intereselor elevilor, să pună in valoare talentele şi capacitătile acestora in diferite domenii, nu neaparat in cele prezente in curriculumul naţional, şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate, in contexte nonformale.
Pentru elaborarea programului de activitati, in timpul primului semestru au fost solicitate propuneri elevilor, la orele de dirigentie, si cadrelor didactice, in cadrul sedintelor comisiilor metodice. Dupa colectarea propunerilor au avut loc dezbateri in colectivele de elevi, in consiliul elevilor, in consiliul profesoral si in comitetul reprezentativ al parintilor, in vederea adoptarii programului agreat de majoritatea elevilor si a cadrelor didactice.
Au fost propuse o mulţime de activităti pe placul elevilor şi anume:
• activitati culturale;
• activităti tehnico-stiintifice;
• activitati sportive;
• activităti de educatie pentru cetătenie democratică;
• activităti de educaţie pentru sănătate şi stil de viată sănătos ;
• activităti de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului ;
Aceste activităti au fost organizate sub diferite forme, ca de exemplu:
• ateliere de teatru, muzica, arte plastice;
• competiţii organizate la nivelul şcolii;
• mese rotunde, dezbateri;
• activitati de voluntariat;
• campanii de prevenire a violenței;
• vizite de studii;
Prezența elevilor fiind obligatorie, nu s-au semnalat absențe de la aceste activităţi. În săptămîna ”altfel” a fost necesar să abordăm o nouă concepţie asupra copilului şi să avem o viziune constructivă asupra lui, să-l ajutăm să se cunoască mai bine, să-l încurajăm să aibă încredere în el şi în forţele lui, făcându-l în acest fel, participant activ la propria lui formare . Elevul trebuie să-şi descopere disponibilităţile şi să le valorifice la maximum. Predarea trebuia să faciliteze transferul de informaţii şi de competenţe de la o disciplină la alta şi să se desfăşoare în contexte care leagă activitatea şcolară de viaţa cotidiană.
Scopul acestui program a fost implicarea tuturor elevilor şi a cadrelor didactice in activităti care să răspundă intereselor elevilor, să pună in valoare talentele şi capacitătile acestora in diferite domenii, nu neaparat in cele prezente in curriculumul naţional, şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate, in contexte nonformale.
Pentru elaborarea programului de activitati, in timpul primului semestru au fost solicitate propuneri elevilor, la orele de dirigentie, si cadrelor didactice, in cadrul sedintelor comisiilor metodice. Dupa colectarea propunerilor au avut loc dezbateri in colectivele de elevi, in consiliul elevilor, in consiliul profesoral si in comitetul reprezentativ al parintilor, in vederea adoptarii programului agreat de majoritatea elevilor si a cadrelor didactice.
Au fost propuse o mulţime de activităti pe placul elevilor şi anume:
• activitati culturale;
• activităti tehnico-stiintifice;
• activitati sportive;
• activităti de educatie pentru cetătenie democratică;
• activităti de educaţie pentru sănătate şi stil de viată sănătos ;
• activităti de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului ;
Aceste activităti au fost organizate sub diferite forme, ca de exemplu:
• ateliere de teatru, muzica, arte plastice;
• competiţii organizate la nivelul şcolii;
• mese rotunde, dezbateri;
• activitati de voluntariat;
• campanii de prevenire a violenței;
• vizite de studii;
Prezența elevilor fiind obligatorie, nu s-au semnalat absențe de la aceste activităţi. În săptămîna ”altfel” a fost necesar să abordăm o nouă concepţie asupra copilului şi să avem o viziune constructivă asupra lui, să-l ajutăm să se cunoască mai bine, să-l încurajăm să aibă încredere în el şi în forţele lui, făcându-l în acest fel, participant activ la propria lui formare . Elevul trebuie să-şi descopere disponibilităţile şi să le valorifice la maximum. Predarea trebuia să faciliteze transferul de informaţii şi de competenţe de la o disciplină la alta şi să se desfăşoare în contexte care leagă activitatea şcolară de viaţa cotidiană.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu