RAPORT FINAL
PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL: SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI
BUN!”
1.
Titlul Proiectului:
,, HAI LA ŞCOALĂ, FĂRĂ ŞCOALĂ!
”
2.
Numărul de activităţi derulate: 35
· Crosul grădiniței
·
La doi paşi de noi - Să ne cunoaştem împrejurimile
· Jocuri şi întreceri sportive
·
Crosul școlii
·
Alege să nu fi violent!
·
Jocuri sportive pe echipe
·
Marionete - Ne
jucăm cu marionetele
· Din lumea poveştilor
·
Reciclăm – confecţionarea unor obiecte din materiale
reciclabile
·
Teatru muzical - Hansel şi Gretel
· La doi paşi de noi Herghelia
Izvin, Cramele Recaş, Complexul Herneacova
·
Să ne cunoaştem împrejurimile - Parcul Dendrologic Bazoșu Nou
·
Tu alegi, cheia e la tine! – vizită la Penitenciarul din
Timișoara
·
Salată de fructe și legume
·
Grădinița mea, casa mea
- ecologizarea curții grădiniței
·
Pădurea – aurul verde al planetei
·
Să avem o curte curată
·
S.O.S - Salvaţi pământul
·
Pădurea – aurul verde al planetei
· Balsam pentru suflet - Vizitarea Centrului
Maltez din Timisoara
·
Cinema la școala mea - Vizionare film ,,O scrisoare pierdută”
·
Şcoala noastra ca o floare
·
Tradiții și obiceiuri – pictură și ornare de obiecte
populare
·
Încondeiem ouă de Paști
·
Iepuraşul aşteptăm şi pe Domnul lăudăm !
·
Icoane pentru suflet – ateliere de pictură
·
« Omul sfinţeşte locul - Primar pentru o zi!»
·
Punţi între generaţii - Să ne cunoaştem valorile
comunei
·
Inteligență, joc și creativitate la limba română
·
Ne pregătim sufletește pentru Sfintele Paști - Vizită la
biserică și sfânta împărtășanie
·
Icoana în sufletul copilului – pictură pe sticlă și pictură
pe lemn
·
Mai aproape de Dumnezeu
·
Codul bunelor maniere
·
Orientare turistică - Geografia în
natură
·
Viiorul incepe azi – activitate de orietare școlară și profesională/ vizite la unele licee și grupuri școlare din Timișoara
3.
Tipul de activităţi derulate:
·
culturale;
·
artistice;
·
de educaţie ecologică şi
protecţie a mediului;
·
de educaţie pentru
sănătate;
·
de responsabilitate
socială şi cetăţenie democratică;
·
religioase;
·
sportive;
·
ştiinţifice;
·
ateliere.
4.
Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi/preşcolari etc.): 13 cadre didactice;
155 elevi şi preşcolari
5.
Parteneri implicaţi (numele instituţiei):
·
Postul de Poliţie Comuna Bucovăţ;
·
Dispensarul Medical
Bucovăţ;
·
Biserica Ortodoxă Comuna Bucovăţ;
·
Trupa de teatru muzical “Fascinaţia
sunetului” Timişoara;
·
Herghelia Izvin;
·
Cramele Recaş;
·
Complexul Herneacova;
·
Serviciul Maltez Timişoara;
·
Penitenciarul Timişoara;
·
Primaria Comunei Bucovăţ;
·
Parcul Dendrologic
Bazoşu Nou.
6.
Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de
învăţământ):
·
Herghelia Izvin;
·
Cramele Recaş;
·
Complexul sportiv
Herneacova;
·
Serviciul Maltez Timişoara;
·
Penitenciarul Timişoara;
·
Grupul Scolar ”E.
Ungureanu”, Timişoara
·
Parcul Dendrologic
Bazoşu Nou.
7.
Menţionarea tipurilor
activităţilor desfăşurate:
1.
Activităţi culturale şi artistice:
Obiective:
v Menţinerea şi valorificarea tradiţiilor;
v Educarea elevilor prin arta teatrală, literatura română
şi universală;
v Formarea şi încurajarea spiritului creator al elevilor cu
înclinaţii artistice;
v Să
utilizeze corect tehnica picturii pe sticlă;
v Să
manifeste interes pentru realizarea lucrării;
v Să
trăiască bucuria reușitei personale și a grupului.;
v Să
manifeste interes pentru participarea la activitate şi dorinţă de afirmare;
v Promovarea spiritului artistic;
v Să
recunoască materialele puse la dispoziţie;
v Să lucreze corect,curat ordonat.
2.
Activități sportive:
Obiective:
v Încurajarea elevilor de a practica unui sport pentru
educație, recreere sau performanță;
v Promovarea spiritului de ”fair-play”;
v Dezvoltarea spiritului de echipă;
v Manifestarea
interesului pentru dezvoltarea fizică a organismului;
v Manifestarea spiritului de competiţie;
v Participarea activă şi conştientă la activităţile
practice;
v Îmbunătăţirea capacităţii de efort.
3.
Activități de educație
pentru cetățenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare
Obiective:
v Promovarea valorilor durabile în rândul tinerilor;
v Promovarea și respectarea drepturilor omului în
conformitate cu reglementările internaționale;
v Să utilizeze corect reguli de comportare civilizată, în
spaţiul privat şi public;
v Să exerseze corect, în situaţii date, deprinderile
comportamentale de bază;
v Să diferenţieze atitudini civice pozitive / negative, în
situaţii social – contextuale;
v Să formuleze opinia proprie;
v Sǎ conştietizeze importanţa unui comportament manierat.
4.
Activități de educație
pentru sănătate și stil de viață sănătos
Obiective:
v Formarea și promovarea unui stil de viață sănătos;
v Dezvoltarea unor competențe cheie: noțiuni, concepte și
principii specifice pentru o viață sănătoasă.
5.
Activități de educație
ecologică și protecție a mediului
Obiective:
v Promovarea activităților ecologice;
v Stimularea voluntariatului în rândul tinerilor prin
participare la activități de ecologizare;
v Educarea tinerilor pentru respectarea florei și faunei;
v Conștientizarea efectului omului asupra mediului
înconjurător și diminuarea acestuia;
v Să
participe şi să coopereze activ alături de colegii lor în acţiuni
de protejare a mediului;
v Să-şi
formeze deprinderi de plantare şi ocrotire a spaţiilor verzi din curtea
şcolii şi vecinătatea acesteia;
v Să
conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;
v Să-şi
exprime atitudinea pozitivă faţă de natură ;
v Să consţientizeze realitatea înconjurătoare ca pe un mediu
necesar vieţii, odihnei, studiului;
v Să identifice impactul activităţii omului asupra mediului
înconjurător, analizând situaţii concrete din natură;
v Să participe
activ la acţiuni ce promovează sănătatea mediului, desfăşurarea unor activitati
practice de ecologizare a mediului local.
6.
Activităţi ştiinţifice:
Obiective:
v Realizarea unor unor aplicaţii practice pornind de la
noţiuni teoretice;
v Dezvoltarea gândirii creative;
v Familiarizarea cu aplicaţiile de tip „open source”;
v Dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă;
v Conştientizarea pericolelor ce pot apărea în urma unui
comportament incorect (incendii, poluarea apei, moartea peştilor...);
v Conştientizarea pericolelor ce pot
surveni în urma nerespectării regulilor de circulaţie.
7.
Activităţi religioase :
Obiective:
v Să formuleze opinia proprie;
v Sǎ conştietizeze importanţa unui comportament manierat;
v Să se spovedească;
v Să se împărtăşească cu Trupul şi Sângele lui Hristos;
v Să realizeze picturi corespunzătoare praznicului
Învierii.
ANALIZA SWOT
a. Puncte tari
- Personal didactic calificat, cu experienţă la catedră;
- Implicarea tuturor cadrelor didactice în desfăşurarea şi organizarea activităţilor;
- Existenţa spaţiilor necesare desfăşurării oricărui tip de activitate;
- Existenţa parteneriatelor cu diferite instituţii;
- Existenţa unei planificări riguroase a activităţilor conform Anexei la OMECTS nr. 3818/2013;
- Tradiţie în organizarea şi desfăşurarea acţiunilor din domenii variate de activitate;
- Posibilitatea elevilor de a opta pentru activităţile propuse la nivelul şcolii şi care se pliau pe personalitatea şi competenţele lor.
b.
Puncte slabe
-
insuficientă implicare
în mass-media pentru îmbunătăţirea imaginii şcolii;
- insuficientă implicare a
familiei în viaţa şcolii;
- percepţia greşită a unor
elevi şi părinţi în ceea ce priveşte activitatea extraşcolară;
- slaba implicare a
comunităţii locale în desfăşurarea acestor activităţi;
- lipsa/insuficienţa
resurselor materiale adecvate pentru o mai bună desfăşurare a acestor
activităţi;
- lipsa fondurilor atât pentru desfaşurarea unor activităţi cât şi
pentru recompensarea elevilor.
c.
Oportunităţi
- programul s-a desfăşurat
în prima parte a zilei;
-
ieşirea
din tiparul riguros curricular;
- atitudinea pozitivă a
cadrelor didactice pentru realizarea activităţilor propuse.
d.
Ameninţări
- multitudinea ofertelor de activităţi poate duce la suprasolicitare şi lipsă de eficienţă;
- condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi in aer liber.
8. Recomandări,
sugestii :
-
programele de activităţi să cuprindă şi
un numar de 2-3 activităţi suplimentare in cazul in care timpul este
nefavorabil;
- instituţiile publice care organizează
‘’Ziua porţilor deschise’’ (Poliţie, Jandarmerie, ISU, etc) să publice din timp
programul pentru vizitare, pentru a putea fi integrat in programul de activităţi
al şcolilor .
9. Rezultatul
acestor activităţi se poate descoperi
vizitând
blogul şcolii .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu