joi, 24 aprilie 2014

Raport final - Scoala altfel


RAPORT FINAL
PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL: SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”

1.      Titlul Proiectului:  ,, HAI  LA ŞCOALĂ, FĂRĂ ŞCOALĂ!

2.      Numărul de activităţi derulate: 35
·      Crosul grădiniței
·      La doi paşi de noi - Să ne cunoaştem împrejurimile
·      Jocuri şi întreceri sportive
·      Crosul școlii
·      Alege să nu fi violent!
·      Jocuri sportive pe echipe
·      Marionete -  Ne jucăm cu marionetele
·      Din lumea poveştilor  
·      Reciclăm   confecţionarea unor obiecte din materiale reciclabile
·      Teatru muzical - Hansel şi Gretel
 ·      La doi paşi de noi Herghelia Izvin, Cramele Recaş, Complexul Herneacova
·      Să ne cunoaştem împrejurimile - Parcul Dendrologic Bazoșu Nou
·      Tu alegi, cheia e la tine! – vizită la Penitenciarul din Timișoara
·      Salată de fructe și legume
·      Grădinița mea, casa mea  - ecologizarea curții grădiniței
·      Pădurea – aurul verde al planetei
·      Să avem o curte curată
·      S.O.S - Salvaţi pământul
·      Pădurea – aurul verde al planetei
·      Balsam pentru suflet - Vizitarea Centrului Maltez din Timisoara
·      Cinema la școala mea - Vizionare film  ,,O scrisoare pierdută”
·      Şcoala noastra ca o floare
·      Tradiții și obiceiuri – pictură și ornare de obiecte populare
·      Încondeiem ouă de Paști
·      Iepuraşul aşteptăm şi pe Domnul lăudăm !
·      Icoane pentru suflet – ateliere de pictură
·      « Omul sfinţeşte locul - Primar pentru o zi!»
·      Punţi între generaţii - Să ne cunoaştem valorile comunei
·      Inteligență, joc și creativitate la limba română
·      Ne pregătim sufletește pentru Sfintele Paști - Vizită la biserică și sfânta împărtășanie
·      Icoana în sufletul copilului – pictură pe sticlă și pictură pe lemn
·      Mai aproape de Dumnezeu
·      Codul bunelor maniere
·      Orientare turistică - Geografia în natură
·      Viiorul incepe azi – activitate de orietare școlară și profesională/ vizite la unele licee și grupuri școlare din Timișoara
 
3.      Tipul de activităţi derulate:
               ·         culturale;
·         artistice;
·         de educaţie ecologică şi protecţie a mediului;
·         de educaţie pentru sănătate;
·         de responsabilitate socială şi cetăţenie democratică;
·         religioase;
·         sportive;
·         ştiinţifice;
·         ateliere.

4.      Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi/preşcolari etc.): 13 cadre didactice; 155 elevi şi preşcolari

5.      Parteneri implicaţi (numele instituţiei):
·         Postul de Poliţie Comuna Bucovăţ;
·         Dispensarul Medical Bucovăţ;
·         Biserica Ortodoxă Comuna Bucovăţ;
·         Trupa de teatru muzical “Fascinaţia sunetului” Timişoara;
·         Herghelia Izvin;
·         Cramele Recaş;
·         Complexul Herneacova;
·         Serviciul Maltez Timişoara;
·         Penitenciarul Timişoara;
·         Primaria Comunei Bucovăţ;
·         Parcul Dendrologic Bazoşu Nou.

6.      Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ):
·        Herghelia Izvin;
·        Cramele Recaş;
·        Complexul sportiv Herneacova;
·        Serviciul Maltez Timişoara;
·        Penitenciarul Timişoara;
·        Grupul Scolar ”E. Ungureanu”, Timişoara
·        Parcul Dendrologic Bazoşu Nou.

7.      Menţionarea tipurilor  activităţilor desfăşurate:

1.      Activităţi culturale şi artistice:
Obiective:
v  Menţinerea şi valorificarea tradiţiilor;
v  Educarea elevilor prin arta teatrală, literatura română şi universală;
v  Formarea şi încurajarea spiritului creator al elevilor cu înclinaţii artistice;
v  Să utilizeze corect tehnica picturii pe sticlă;
v  Să manifeste interes pentru realizarea lucrării;
v  Să trăiască bucuria reușitei personale și a grupului.;
v  Să manifeste interes pentru participarea la activitate şi dorinţă de afirmare;
v  Promovarea spiritului artistic;
v  Să recunoască materialele puse la dispoziţie;
v  Să lucreze corect,curat ordonat.

2.      Activități sportive:
Obiective:
v  Încurajarea elevilor de a practica unui sport pentru educație, recreere sau performanță;
v  Promovarea spiritului de ”fair-play”;
v  Dezvoltarea spiritului de echipă;
v  Manifestarea  interesului pentru dezvoltarea fizică a organismului;
v  Manifestarea spiritului de competiţie;
v  Participarea activă şi conştientă la activităţile practice;
v  Îmbunătăţirea capacităţii de efort.

3.      Activități de educație pentru cetățenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare
Obiective:
v  Promovarea valorilor durabile în rândul tinerilor;
v  Promovarea și respectarea drepturilor omului în conformitate cu reglementările internaționale;
v  utilizeze corect reguli de comportare civilizată, în spaţiul privat şi public;
v  Să exerseze corect, în situaţii date, deprinderile comportamentale de bază;
v  Să diferenţieze atitudini civice pozitive / negative, în situaţii social – contextuale;
v  Să formuleze opinia proprie;        
v  Sǎ conştietizeze importanţa unui comportament manierat.

4.      Activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos
Obiective:
v  Formarea și promovarea unui stil de viață sănătos;
v  Dezvoltarea unor competențe cheie: noțiuni, concepte și principii specifice pentru o viață sănătoasă.

5.      Activități de educație ecologică și protecție a mediului
Obiective:
v  Promovarea activităților ecologice;
v  Stimularea voluntariatului în rândul tinerilor prin participare la activități de ecologizare;
v  Educarea tinerilor pentru respectarea florei și faunei;
v  Conștientizarea efectului omului asupra mediului înconjurător și diminuarea acestuia;
v  Să participe şi să coopereze activ  alături de  colegii lor  în acţiuni  de  protejare a mediului;
v  Să-şi formeze  deprinderi de plantare şi ocrotire a spaţiilor verzi din curtea şcolii şi vecinătatea acesteia;
v  Să conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;
v  Să-şi exprime atitudinea pozitivă faţă de natură ;
v  Să consţientizeze  realitatea înconjurătoare ca pe un mediu necesar vieţii, odihnei, studiului;
v  Să identifice impactul activităţii omului asupra mediului înconjurător, analizând situaţii concrete din natură;
v  Să participe activ la acţiuni ce promovează sănătatea mediului, desfăşurarea unor activitati practice de ecologizare a mediului local.

6.      Activităţi ştiinţifice:
Obiective:
v  Realizarea unor unor aplicaţii practice pornind de la noţiuni teoretice;
v  Dezvoltarea gândirii creative;
v  Familiarizarea cu aplicaţiile de tip „open source”;
v  Dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă;
v  Conştientizarea pericolelor ce pot apărea în urma unui comportament incorect (incendii, poluarea apei, moartea peştilor...);
v  Conştientizarea pericolelor ce pot surveni în urma nerespectării regulilor de circulaţie.

7.      Activităţi religioase :
Obiective:
v  Să formuleze opinia proprie;
v  Sǎ conştietizeze importanţa unui comportament manierat;
v  Să se spovedească;
v  Să se împărtăşească cu Trupul şi Sângele lui Hristos;
v  Să realizeze picturi corespunzătoare praznicului Învierii.

ANALIZA SWOT
a.      Puncte tari
  • Personal didactic calificat, cu experienţă la catedră;
  • Implicarea tuturor cadrelor didactice în desfăşurarea şi organizarea activităţilor;
  • Existenţa spaţiilor necesare desfăşurării oricărui tip de activitate;
  • Existenţa parteneriatelor cu diferite instituţii;
  • Existenţa unei planificări riguroase a activităţilor conform Anexei la OMECTS nr. 3818/2013;
  • Tradiţie în organizarea şi desfăşurarea acţiunilor din domenii variate de activitate;
  • Posibilitatea elevilor de a opta pentru activităţile propuse la nivelul şcolii şi care se pliau pe personalitatea şi competenţele lor.
b.      Puncte slabe
-         insuficientă implicare în mass-media pentru îmbunătăţirea imaginii şcolii;
-         insuficientă implicare a familiei în viaţa şcolii;
-         percepţia greşită a unor elevi şi părinţi în ceea ce priveşte activitatea extraşcolară;
-         slaba implicare a comunităţii locale în desfăşurarea acestor activităţi;
-         lipsa/insuficienţa resurselor materiale adecvate pentru o mai bună desfăşurare a acestor activităţi;
-         lipsa fondurilor atât pentru desfaşurarea unor activităţi cât şi pentru recompensarea elevilor.
c.       Oportunităţi
-         programul s-a desfăşurat în prima parte a zilei;
-         ieşirea din tiparul riguros curricular;
-         atitudinea pozitivă a cadrelor didactice pentru realizarea activităţilor propuse.
d.      Ameninţări
  • multitudinea ofertelor de activităţi poate duce la suprasolicitare şi lipsă de eficienţă;
  • condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi in aer liber.
8. Recomandări, sugestii :
      -    programele de activităţi să cuprindă şi un numar de 2-3 activităţi suplimentare in cazul in care timpul este nefavorabil;
 -     instituţiile publice care organizează ‘’Ziua porţilor deschise’’ (Poliţie, Jandarmerie, ISU, etc) să publice din timp programul pentru vizitare, pentru a putea fi integrat in programul de activităţi al şcolilor .

       9. Rezultatul acestor activităţi se poate descoperi  vizitând blogul şcolii .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu